Budgetbeheer

Budgetbeheer

 

Normaliter rapporteert de controller aan een bestuur; voor een wereldwijd concern bijvoorbeeld kan een wereldwijde controller rapporteren aan het bestuur van dat bedrijf. In grotere eenheden, zoals overheidsbedrijven, kan de controller door de raad van bestuur worden benoemd, of de raad kan een niet-analist benoemen met het recht een lid van het team van de controller aan te nemen en te ontslaan. Aan het bureau van een controller is gewoonlijk een aanzienlijk personeelsbestand verbonden, en aan de belangrijkste operationele onderdelen van een onderneming zijn gewoonlijk verscheidene junior medewerkers verbonden. Bij zijn aanstelling als controller heeft de persoon een “Kabel van de keten” die hem bindt aan de financiële en operationele leiders van die onderneming.

De functies van een financieel controleur vallen gewoonlijk uiteen in zeven categorieën: boekhouding, inning, controle, audit, financiële rapportage en financiële analyse.Wanneer een organisatie een financieel controleur in dienst neemt, legt hij of zij contractueel een eed af op iets dat onder meer, maar niet uitsluitend, het volgende inhoudt: door de begroting van de organisatie te aanvaarden en te controleren; door overtreding van de voorschriften van het bestuur te voorkomen; door de vestiging “boven” op de “kaart van het spel” te houden. Het doel van financiële controle is het ontwikkelen van processen en analyses om de oorzaak van fouten vast te stellen; bijvoorbeeld boekhoudkundige fouten die het gevolg zijn van slechte processen en slechte procedures. Het doel is een financiële machinerie op te zetten die dergelijke fouten voorkomt en tegelijkertijd de eisen van het management ondersteunt. Financiële controle is van het grootste belang voor een goed budget beheer van een onderneming.

Een quinqu Kirst is gewoonlijk de spil van het management van een kleine onderneming. Het is de taak van de financieel directeur ervoor te zorgen dat de financiële functies van de organisatie correct en zo volledig mogelijk worden uitgeoefend. De financieel controleur moet: de prestaties van alle belangrijke functies van de organisatie analyseren; zo nodig prestatierapporten verstrekken; contacten onderhouden met de operationeel directeur; een nauwkeurige boekhoudkundige bespreking voeren, met inbegrip van het vastleggen van de volledige financiële positie van de organisatie; een afzonderlijk journaal bijhouden met tijdige bespreking en besluitvorming, en; regelmatig een voorzitter kiezen voor elk bestuur; situaties van correct aangekomen waarderingen van activa, passiva, en aandeelhoudersvermogen controleren.

Jaarlijkse begrotingen worden gewoonlijk opgesteld door financieel directeuren en ondertekend door de president, de vice-president en de chief operating officer. Vaak worden vooraf ramingen opgesteld, hetzij voor de gehele organisatie, hetzij voor elke divisie. Gewoonlijk zijn er een of twee vergaderingen met de leden van de Raad van Bestuur om schriftelijke goedkeuring te verkrijgen. Wanneer de begrotingen worden goedgekeurd, worden zij gewoonlijk ondertekend door de voorzitter, de vice-voorzitter en de chief operating officer. Voor de jaarlijkse begrotingsvergadering kan de voorzitter worden gevraagd de vergadering voor te zitten. In geval van uitreikingen mag de voorgedragen persoon de vergadering voorzitten. Voor de vergadering met de leden van de raad van bestuur kan de voorzitter de raad van bestuur vragen voor de begroting te stemmen, zolang het niet om een “dringende of belangrijke beslissing” gaat. Urgente besluiten zijn besluiten waarbij geld wordt uitgegeven dat een aanzienlijk verschil zal veroorzaken tussen de werkelijke resultaten en het plan.

Het bepalen van een jaarlijkse toewijzing voor uitgaven en het waarderen van financiële activa in verhouding tot het risiconiveau dat een organisatie loopt bij het bedienen van haar klanten is de verantwoordelijkheid van de financieel controleur. Een dergelijke beslissing is gebaseerd op de financiële staten van een onderneming op basis van historische ervaringen en kasstromen. De ervaring en de kasstroom van de afgelopen jaren moeten worden vergeleken met die van de plannen voor de komende jaren. het financiële risico voor de ondernemingen geminimaliseerd.

De positie van de personal financial controller is belangrijk omdat hij of zij bij de CEO of bij de bestuursleden kan klagen als de prestaties niet naar wens zijn. INC diamond is jonger dan Dan Do lie, de ex-CEO van Dan Do lie. Dan Do lie begon klachten te krijgen dat Dan’s bouw van de betalingsbeheerstructuren van het bedrijf banen naar overzeese landen stuurde naar een klein bedrijf in Azië. Dan Do leu Consolidated Credit Systems Inc. en Dan Do leu’s sinentamounted “at a cost of $2 million to set up the control system than in the previous year.” Volgens de regelgeving van de overheid moest Dan Do Leugen toestemming vragen aan de Federal Reserve Board.

 

LEES MEER : 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *